عناوین برگزیده
کد مطلب : 80020 تاریخ مطلب : 1402/11/01

مجوز روزانه طرح ترافيک توسط شهرداري در روز دوشنبه دوم بهمن ماه صادر نمي‌شود و طرح‌زوج و فرد خودروها در محدوده طرح کاهش آلودگي هوا نيز در روز دوشنبه اجرا مي‌گردد.

مير محمد غراوي معاون هماهنگي امور عمراني استاندار تهران با بيان اينکه کارگروه اضطرار آلودگي هوا بر اساس گزارشهاي واصله از اداره کل هواشناسي و معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکي جهت اتخاذ تمهيدات مناسب براي کنترل و کاهش ميزان آلايندگي در روزهاي آينده تشکيل ميشود، اظهار داشت: مجوز روزانه طرح ترافيک توسط شهرداري در روز دوشنبه دوم بهمن ماه صادر نميشود و طرحزوج و فرد خودروها در محدوده طرح کاهش آلودگي هوا نيز در روز (دوشنبه 2 بهمن ماه) اجرا ميگردد.معاون استاندار تهران با تاکيد بر اين موضوع که اين تصميمات براي کليه شهرستانهاي استان تهران به استثناي شهرستانهاي پرديس دماوند و فيروزکوه لازم الاجرا ميباشد، گفت: کليه فعاليتهاي معادن شن و ماسه و آسفالت ممنوع ميباشد.

وي افزود: پايگاههاي سيار فوريتهاي پزشکي اعم از اورژانس و هلال احمر در مناطق پرتردد شهر، جانمايي گردند و شهرداريها و اداره کل راهداري و حمل و نقل جادهاي استان، نسبت به جلوگيري از روشن ماندن اتوبوسها و ميني بوسها در پايانههاي مسافربري، اقدام نمايد.
غراوي ادامه داد: پليس راهور تهران بزرگ و پليس راهور شرق و پليس راهور غرب تهران، از تردد شبانه خودروهاي گازوئيلي سنگين که آلايندگي قابل روئت دارند، جلوگيري نمايند.

وي ضمن اعلام اين خبر که فعاليت ورزشي مدارس در کليه مقاطع تحصيلي در محيطهاي باز ممنوع است، از مردم خواست تا از فعاليتهاي ورزشي اعم از انفرادي و همگاني در محيطهاي باز خودداري نمايند.

غراوي عنوان کرد: سازمان صدا و سيما، رسانهها و روابط عمومي کليه دستگاههاي اجرايي، نسبت به اطلاع رساني لازم، توصيهها و جلب همکاري و مشارکت عمومي در خصوص پرهيز از اقدامات منجر به آلودگي هوا، رعايت نکات بهداشتي ويژه شرايط اضطرار آلودگي هوا و کاهش استفاده از وسايل نقليه شخصي و پرهيز از سفرهاي غير ضروري و نظاير آن، اقدام نمايد.

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار تهران تصريح کرد: استفاده از ماسکهاي مورد تأييد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي (N95) توسط آحاد مردم و به ويژه گروههاي حساس (کودکان، افراد سالمند، بيماران قلب و تنفسي، زنان باردار و ...)، شاغلين پليس راهور و شهرداريها و ... که بيشترين مواجهه با آلودگي هوا و حضور در فضاي باز دارند، ضرورت دارد.

غراوي اظهار داشت: پليس راهور تهران بزرگ، نسبت به جلوگيري از تردد کليه موتور سيکلتها، خودروهاي دودزا و فاقد معاينه فني و همچنين وسايل نقليه دودزا داراي معاينه فني، اقدامات لازم را به عمل آورد.

وي افزود: ممنوعيت مصرف نفت کوره و مازوت در کليه واحدهاي نيروگاهي، صنعتي، توليدي، معدني و خدماتي استان، کماکان ادامه يابد و شرکت گاز استان، نسبت به تداوم تامين سوخت گاز مورد نياز نيروگاهها و ساير واحدهاي متصل به شبکه گاز رساني که فعاليت آنها در اين شرايط ضروري است، اقدام نمايد.

غراوي همچنين گفت: شهرداري ها، بخشداريها و دهياريهاي استان، جهت جلوگيري از پسماند سوزي و سوزاندن شاخ و برگ درختان، نظارت ويژه اعمال نمايند؛ همچنين اداره کل حفاظت محيط زيست استان، نسبت به تشديد نظارت بر فعاليت واحدهاي آلاينده و همچنين سوخت مصرفي نيروگاهها و واحدهاي توليدي و صنعتي، اقدام نمايد.

وي در پايان از اداره کل حفاظت محيط زيست استان، نسبت به تشديد نظارت بر فعاليت واحدهاي آلاينده و همچنين سوخت مصرفي نيروگاهها و واحدهاي توليدي و صنعتي، اقدام نمايد.

گفتني است تصميمات جلسه کارگروه اضطرار براي فردا ميباشد و اگر ضرورتي باشد حتما شب قبل جلسه فوري گذاشته ميشود.

نیمتا روزنامه های صبح کشور